Oikeaa tekniikkaa kannattaa opiskella

Rullailu on tekniikkalaji ja siinäkin voi tehdä asioita väärin. Haluan kertoa muutaman varotuksen sanan tästä asiasta ja mitä seurauksia sillä voi olla.

img_3676

Niin kuin jo aikasemmissa postauksissa toin ilmi, että olen aina vain rullaillut edes takaisin. Usein se tapahtuu myös kärsivä ilme kasvoilla, joka on todellakin väärä tapa aloittaa rullailu. Vinkit oikeanlaiseen rullailuun, löydät aikaisemmista postauksistani. Huomiona siis: älä rullaa liian kovaa. Liian kovalla rullauksella lihas jännittyy, eikä sillä saa haluttuja tuloksia, eli liikkuvuutta ja kipujen vähenemistä. Oikein rullattuna, lihakset ovat joka kerta paremmassa kunnossa ja parhaimmassa tapauksissa voit vähentää hieronta kertojasi, koska lihaskipeyttä ei esiinny niin paljon.

Muista antaa kehon levätä. Kovia rullauksia voi tehdä vain 1-2 kertaa viikossa tietylle lihasryhmälle, koska se on kova käsittely keholle. Sivelyä taas voi tehdä aina lämmittelyksi useaan kertaan, koska paine lihaksille on todella kevyt.

Rullasta voi saada itselleen hyvän kaverin kun sen kanssa käyttää hieman aikaa. Voit aloittaa rullailun pehmeällä vaahtomuovirullalla ja siirtyä tästä aina kovempiin. Kehitys rullailussa voi näkyä vasta pidemmän ajan jälkeen, eli jos alottaisit jo tänään?

Osoitteesta www.foamroller.fi saat 10% alennusta käyttämällä koodia: kannistohenna

Muista myös huolelliset venyttelyt. Itse suosittelen jokaiselle hyvällä tasapainolla kestävyys- ja lihaskuntoharjoittelua, hyvää kehonhuoltoa ja terveellisiä valintoja ravinnon suhteen. Näihin asioihin kun käytät aikaa, se varmasti palkitsee tulevaisuudessa!

Kuvahaun tulos haulle today, do one little thing to take better care of yourself

-Henna

 

Ilmianna asiaton kirjoitus

Kommentointi on suljettu